دستگاه‌های برش لیزر فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات برای برش متریال‌های فلز از جمله:

  • آهن
  • استیل
  • فلزات رنگ شده مانند برنج، روی
  • و …

استفاده می‌شوند. توان‌های متفاوتی از دستگاه‌ها به منظور برش ورق‌ها با ضخامت‌های مختلف ارائه می‌شود، هر چه توان دستگاه بالاتر باشد توانایی برش ورق با ضخامت‌های بالاتری را دارد.

بدلیل توان بالا، این دستگاه‌ها قابلیت حکاکی را ندارند اما می‌توان روی ورق‌ها با ایجاد خطوط طرح ایجاد کرد.

این دستگاه‌ها شامل چهار دستگاه بشرح زیر می‌باشند.

فایبر برش فلزات

این دستگاه برای برش ورق‌های فلت استیل، آهن، فلزات رنگ شده رنگ شده و … کاربرد دارند.

دستگاه فایبر برش فلزات یک دستگاه صنعتی و در ابعاد تمام ورق بوده و می‌تواند در کارخانه‌های بزرگ و در کارگاه‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه دارای دقت و سرعت مناسبی برای برش این نوع ورق‌ها می‌باشد، کلیه قطعاتی که در این دستگاه استفاده می‌شوند از باکیفیت ترین نوع قطعات هستند.

دستگاه برش لیزر فلزات اتاق‌دار

این دستگاه نیز مانند دستگاه فایبر برش فلزات برای برش متریال‌های فلز در توان‌های بالای 3000 وات استفاده می‌شود، با این تفاوت که این دستگاه دارای یک اتاق محافظت شده است که مانع از آسیب به چشم یا خروج بو به سمت بیرون می‌شود و برای مکان‌هایی که کنار دستگاه افرادی مشغول به کار هستند، یا فضای کار به گونه‌ای است که امکان تهویه مناسب را ندارد یا فضای کاری بسیار کوچک است این دستگاه مناسب می‌باشد.

دستگاه فایبر برش لوله

تمام متریال‌های فلزی که ما می‌خواهیم برش دهیم به صورت فلت و تخت نیستند گاهی ما نیاز به برش متریال‌هایی مانند تیرآهن، لوله، فلزات گرد و دایره‌ای داریم. برای برش لیزر این نوع متریال‌ها ما از دستگاه برش لیزر لوله که دارای روتاری است استفاده می‌کنیم، این دستگاه‌ها نیز دارای توان‌های متفاوتی می‌باشند. با توجه به ضخامت و قطر فلزی که نیاز به برش دارد می‌توانیم از توان کم تا توان بالا را استفاده کنیم.

دستگاه فایبر برش رول ورق اتاقدار