معرفی چند تا از نرم افزارهای دستگاه برش لیزر

بعد از طراحی طرح مورد نظر با نرم افزارهای طراحی مثل Corel (کورل) ، illustrator(ایلیستریتور) و … باید طرح را با نرم افزارهای دستگاه برش لیزر اجرا کرد. نرم افزارهای زیادی برای دستگاه برش لیزر وجود دارد. شما باید با توجه به دستگاه خود نرم افزار موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به معرفی چند تا از معروف ترین نرم افزارهای دستگاه برش لیزری می‌پردازیم.

نرم افزار cypcut

نرم افزار سیپکات cypcut یک نرم افزار سیستمی برای کنترلر fscut2000 دستگاه برش لیزر فلزات است که جهت پردازش گرافیکی، ویرایش و کنترل فرآیند برش کاری ورق‌های فلزی کاربرد دارد .این نرم افزار برای برش ورق است که استفاده از دستگاه CNC فلزات را ساده کرده است. از ترسیم تا برش قطعه‌ی کار را می‌توان با چند کلیک ساده به پایان رساند. از مزایای این برنامه بهینه سازی خودکار طرح وارد شده است که به طور خودکار خطاها را حذف می‌کند. مختصات شناور این برنامه حالت تولید انعطاف پذیر را فراهم کرده و می‌توان مقادیر کم و یا زیاد را انجام داد.

این برنامه همچنین آمار دقیق تولید ماشین را ارائه می دهد که در مدیریت کار به شما کمک می‌کند. فرایند برش لیزر شامل توابع طراحی و کنترل پردازش لیزر است و بیشتر توابع آن در پردازش گرافیک، تنظیمات پارامتر، ویرایش فرایند برش سفارشی، طرح، مسیر طرح، شبیه‌سازی و کنترل فرایند برش اعمال می‌شود.

ویژگی‌های نرم افزار CypCut

  •  حذف خطوط تکراری
  • ادغام خطوط متصل
  • حذف گرافیک‌های کوچک
  •  تشخیص خودکار قالب‌های داخلی و خارجی
  • انجام مرتب‌سازی
  • پشتیبانی از توابع ویرایشی رایج از جمله: بزرگ‌نمایی و کوچک نمایی، تبدیل، آینه‌ای کردن، چرخش، ترازبندی، کپی کردن و …
  • استفاده از ساده‌ترین راه برای تنظیم خط راهنما، جبران انحراف، میکرو اتصال، پل، خط راهنما به درون یا بیرون، شکاف و …
  • پشتیبانی از جدا نمودن یا متصل نمودن منحنی، صاف کردن منحنی، تبدیل متن به منحنی و منفجر ساختن و …
  • تابع چیدمان خودکار (نست) که موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش مصرف ورق می‌شود
  • پر کردن کل صفحه به آسانی توسط الگوی آرایه‌ای
  • مرتب‌سازی خودکار انعطاف‌پذیر و مرتب‌سازی دستی، برای پشتیبانی از عملکرد برای تعیین ترتیب پردازش گراف داخلی در گروه
  • تنظیم مسیر برش به روش Fly cutting که پردازش بیشتر در زمان کوتاه‌تری انجام می‌پذیرد.
  • سوراخ کردن چندمرحله‌ای جهت نفوذ مناسب لیزر به عمق ورق
  • تابع کتابخانه‌ای قدرتمند برای ذخیره نمودن پارامترها، جهت استفاده برای متریال مشابه
  • پشتیبانی از جستجوی لبه خودکار و موقعیت دقیق
  • پشتیبانی کنترل از راه دور توسط ریموت کنترل

نرم افزار دستگاه لیزر RDWORKS

یکی از نرم افزارهای معروف دستگاه لیزر RD-Works می‌باشد. نرم افزار RDWORS یک برنامه رایگان است که این امکان را به شما می‌دهد به‌راحتی فرآیند برش و حکاکی لیزر را انجام دهید. RDWORS یک برنامه طراحی است که امکان طراحی انواع قالب‌ها مانند مربع، مستطیل، منحنی، بیضی و دایره و همین‌طور نقاط ترسیمی مانند خطوط افقی و عمودی و همچنین متن را فراهم می‌سازد. این برنامه برای دستگاه‌های لیزر ساخت کشور چین یک نرم‌افزار کاملاً مناسب برای استفاده است. نرم افزار RDWORKS بهترین نرم‌افزار برش لیزر (نرم افزار دستگاه برش لیزر) است که برای دستگاه‌های با برد RD مانند دستگاه ها‌ی حکاکی و برش لیزر غیرفلزات مناسب می‌باشد. نصب نرم‌‌‌افزار دستگاه لیزر RDWORKS کار سختی نیست و شما می توانبد خود آن را بر روی سیستمتان نصب کنید. کار کردن با نرم افزار برش لیزر مانند نرم‌افزار کورل است و کار بسیار راحتی است.

نرم افزار کار با لیزر فایبر EZCAD

نرم افزارEZCAD یک نرم‌ افزار علامت‌گذاری لیزری است که برای سیستم‌های علامت‌گذاری لیزر نظیر UV یا فیبر استفاده می‌شود. ازآنجاکه یک برنامه هوشمند است بر روی اکثر سیستم‌عامل ها نظیر ویندوز xp, ویندوز7، ویندوز 8 و ویندوز 10 قابل اجراست. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند طرح گرافیکی خود را آزادانه طراحی کنند انواع مختلف فونت ها مانند jsf, shx و True Type که فونت تک خط تعریف شده توسط EZCAD است را پشتیبانی می‌کند. می‌تواند از طریق گورت سریال و از طریق شبکه داده‌های متنی را بخواند.

انواع رایج تصاویر مانند tif, png, Tga, jpg, bmp و تصاویر برداری معمولی PLT, DST, DXF, و ai را پشتیبانی می‌کند. نرم افزار لیزر EZCAD2 در سال 2004 راه اندازی شد، سالی که JCZ تاسیس شد. پس از 16 سال بهبود، اکنون با عملکردهای قدرتمند و پایداری بالا در جایگاه پیشرو در صنعت مارک لیزر قرار دارد و با کنترلر لیزری سری LMC کار می کند. در چین، بیش از 90٪ از دستگاه مارک لیزر با EZCAD2 است و در خارج از کشور، سهم بازار آن بسیار سریع در حال رشد است. شما می توانید انواع نرم افزارهای مورد نیازتان را از سایت شرکت پرتو پدیده رایمون PNC RAYMON دانلود کنید.