با قطعات یدکی و اجزا دستگاه برش لیزر بیشتر آشنا شوید.

13 جزء برش لیزری

 

دستگاه برش لیزر عمدتاً از یک ماشین اصلی، نور و برق تشکیل شده است. این سیستم از یک جزء مکانیکی(قطعات مکانیکی)، ژنراتور لیزری، مسیر بازتابنده و کنترلر CNC (کنترل الکتریکی) تشکیل شده است. قطعات یدکی لیزر را می توان به صورت زیر نام برد:

  • دستگاه برش لیزر فایبر دو درایو محصور 4000 وات با منبع لیزرIPG + فوکوس خودکار PRECITEC
  • منبع تغذیه تثبیت کننده
  • خنک کننده آبی
  • سیلندر گاز
  • کمپرسور هوا
  • مخزن ذخیره گاز
  • خشک کن خنک کننده
  • فیلتر
  • تصفیه کننده هوا
  • دستگاه تخلیه سرباره

با پرتو پدیده رایمون همراه باشیدتا دستگاه برش لیزری را به 13 قسمت تقسیم می کنیم و هر کدام را با جزئیات توضیح می دهیم.

 

1-      قاب برش لیزری

قسمت مکانیکی دستگاه برش لیزری وظیفه حرکت در محورهای X، Y و Z از جمله سکوی کار برش را بر عهده دارد. پایداری ماشین ابزار برای دستگاه های برش لیزر فایبر بسیار مهم است، زیرا به طور مستقیم بر دقت برش تأثیر می گذارد.

در حال حاضر رایج ترین ماشین آلات موجود در بازار از نوع دروازه ای، کنسولی و تیرچه ای می باشد.

هر نوع ماشین ابزار کارکردهای خاص خود را دارد، مانند ماشین ابزارهای نوع پرتو که عمدتاً توسط تولید کنندگان بزرگ برای برش مواد استفاده می شود و برش لیزری فیبر سه بعدی عمدتاً در صنعت خودرو استفاده می شود.

 

2-      ژنراتور لیزری

دستگاهی که منبع نور لیزری تولید می کند به عنوان ژنراتور لیزر شناخته می شود. ژنراتور لیزری منبع تغذیه اصلی تجهیزات لیزری است، شبیه به موتور خودرو و گران‌ترین جزء دستگاه‌های برش لیزر فیبر است.

 

3-      لنزها

لنز لیزری متداول ترین جزء مورد استفاده در تجهیزات برش لیزر فیبر است. دستگاه‌های نوری مختلف حاوی لنزهای لیزری هستند که هر کدام اهداف متفاوتی را انجام می‌دهند، مانند لنزهای بازتاب کامل، لنزهای نیمه بازتابی و لنزهای فوکوس.

کیفیت لنز مستقیماً بر توان خروجی لیزر تأثیر می گذارد و در نتیجه بر عملکرد کلی دستگاه تأثیر می گذارد. در حالی که لنزهای وارداتی در مقایسه با لنزهای داخلی دارای طول عمر بیشتر و اثر برش بهتری هستند، اما قیمت آنها بسیار بیشتر است.لیزر دستگاه co2 جز مهمی در این نوع دستگاه هاست.

 

4-      سیستم CNC

سیستم کنترل سیستم عامل اولیه دستگاه برش لیزر فایبر اتاقدار است که عمدتاً حرکات محورهای X، Y و Z را کنترل می کند و توان خروجی لیزر را تنظیم می کند. کیفیت آن ثبات عملکرد عملکرد دستگاه را تعیین می کند. دقت و اثر برش را می توان به طور موثر از طریق کنترل دقیق نرم افزار بهبود بخشید.

 

5-      منبع تغذیه تنظیم شده

اتصال بین ژنراتور لیزری، برش لیزری و سیستم منبع تغذیه عمدتاً برای جلوگیری از تداخل شبکه برق خارجی است.

 

6-      سر برش لیزری

سر برش دستگاه خروجی لیزر یک دستگاه برش لیزر فیبر است که از یک نازل، یک لنز فوکوس و یک سیستم ردیابی فوکوس تشکیل شده است. دستگاه محرک سر برش که از یک موتور سرور، میله پیچ یا چرخ دنده تشکیل شده است، طبق برنامه ریزی سر برش را در امتداد محور Z حرکت می دهد.

با این حال، ارتفاع سر برش لیزری باید بسته به جنس، ضخامت و روش برش مورد استفاده تنظیم و کنترل شود.

 

7-      پلت فرم کنترل

فرآیند کنترل کل دستگاه برش.

 

8-      موتور

موتور دستگاه برش لیزری جزء مهمی از سیستم حرکت است. عملکرد موتور مستقیماً بر کیفیت پردازش و راندمان تولید محصول تأثیر می گذارد.

در حال حاضر، موتورهای رایج مورد استفاده، موتور پله ای و موتور سروو هستند که بر اساس نیاز صنعت و شی پردازش انتخاب می شوند.

موتور پله ای: دارای سرعت راه اندازی سریع، پاسخگو و مناسب برای پردازش حکاکی و برش است. آنها مقرون به صرفه هستند و بسیاری از مارک ها گزینه های عملکرد متفاوتی را ارائه می دهند.

سروو موتور: دارای سرعت حرکت سریع، عملکرد روان، ظرفیت تحمل بار بالا و عملکرد پایدار است. این برای صنایع و محصولات با نیازهای پردازش بالا ایده آل است، پردازش لبه صاف و سرعت برش سریع را ارائه می دهد، اگرچه گران تر است.

 

9-      خنک کننده آبی

سیستم خنک کننده برای خنک کردن ژنراتور لیزری دستگاه برش لیزر فیبر استفاده می شود. ژنراتور لیزری انرژی الکتریکی را به انرژی نور تبدیل می کند و نرخ تبدیل آن در لیزر CO2 20٪ است. انرژی باقی مانده به گرما تبدیل می شود.

 

سیستم آب خنک کننده گرمای اضافی را حذف می کند تا ژنراتور لیزری به درستی کار کند. چیلر همچنین بازتابنده مسیر نوری خارجی و آینه فوکوس را خنک می کند تا کیفیت انتقال پرتو پایدار را تضمین کند و از تغییر شکل یا ترک خوردن لنز به دلیل گرمای بیش از حد جلوگیری کند.اگر بخواید در مورد علت استفاده از چیلر در دستگاه برش لیزر بیشتر بدانید می توانید روی لینک کلیک کنید.

 

 

10-سیلندرهای گاز

محیط کار برش لیزری و سیلندرهای گاز کمکی شامل می شود. این گازها به عنوان مکمل های صنعتی برای نوسان لیزر و به عنوان گازهای کمکی برای عملکرد سر برش عمل می کنند.

11-کمپرسور هوا، مخزن ذخیره گاز

هوای فشرده را تهیه و ذخیره کنید.

 

12-خشک کن هوا خنک کننده، فیلتر

سیستم تامین هوا برای تامین هوای تمیز و خشک به ژنراتور لیزر و مسیر پرتو لیزر استفاده می شود و از عملکرد طبیعی مسیر و بازتابنده ها اطمینان حاصل می کند.

 

13-غبارگیر

دود و گرد و غبار تولید شده در طول فرآیند ساخت باید فیلتر و تصفیه شود تا استانداردهای حفاظت از محیط زیست را رعایت کند.

تمامی قطعات و لوازم یدکی انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزر را می توانید با خیالی راحت از اصل بودن قطعه همراه با ضمانت پس از فروش از شرکت پرتو پدیده رایمون تهیه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *